ACT

Verandering van voedingspatroon is verandering van gedrag. Blijvend je gedrag veranderen is heel lastig en daarom is een goede en professionele begeleiding hierin is erg belangrijk.

Gedrag blijvend veranderen gaat in kleine stappen, zodat je ook op de lange termijn het nieuwe voedingspatroon en leefpatroon kunt vasthouden. Met mijn ervaring en specialisatie (ACT) zal ik je stap voor stap begeleiden in dit veranderingsproces, waarin JIJ in actie komt!

Acceptance and Commitment Training
Mijn voedingsadviezen worden ondersteund door ACT. Deze relatief nieuwe stroming binnen de psychologie krijgt steeds meer bekendheid en is een actieve vorm van gedragstherapie.

Ik ga je niet vertellen wat je moet doen, jij gaat het zelf doen. Jij komt in actie en ik ga je daarbij ondersteunen. Doordat ik je hele praktische en werkbare vaardigheden aanreik en je stil laat staan bij wat belangrijk is voor jou, kun je werkelijk komen tot die duurzame gedragsverandering.

  • Waarom wil je anders omgaan met eten? of
  • Waarom wil je afvallen of meer gaan bewegen?
  • Waarom is dat zo belangrijk voor jou?

Ik begeleid je in het bewust keuzes maken op gebied van voeding en leefstijl, waardoor je minder op de automatische piloot eet en leeft. Je zult hierdoor gaan ervaren dat je een goede of gezonde keuze kunt maken en daarmee daadwerkelijk je gedragspatronen blijvend kunt veranderen.

De adviezen die ik je geef op weg naar een verandering van eet- en leefpatroon zijn dus niet alleen op het gebied van voeding, maar ook begeleid ik je in het mentale stuk; daar waar ons eet- en leefgedrag vandaan komt.

Gedragsverandering is uiteindelijk de sleutel tot JOUW succes!

Als gedrag veranderen simpel of eenvoudig was dan zouden we wel doen wat goed voor ons is, namelijk gezond eten en voldoende bewegen. Echter, er is een duidelijke kloof tussen wat we wel weten maar niet doen!

Heidi stiegelis

Psycholoog, ACT Trainer eten = gedrag